Mi az a chatbot?

A Messenger botok egy vadiúj marketing csatornát jelentenek. A bot a robot szó rövidített verziója. Tulajdonképpen szoftverekről van szó. A chatbot pedig az üzenetküldő platformokon futó beszélgetős szoftver. Több, mint 100.000 chatbot üzemel világszerte (2017.04.)

Előnyei:

  • az év minden napján 0-24-ben rendelkezésre áll
  • azonnali választ ad
  • egyszerre mindenkit ki tud szolgálni, nem várakoztatja meg a felhasználókat
  • a célirányosan felépített use-case-ek alapján tudja terelni a felhasználót a kívánt úton, képes bemutatni ezáltal a szolgáltatást/terméket
  • megszemélyesíthető a chatbot, így a felhasználók szívesen térnek vissza hozzá
  • a bothasználó userekből lista építhető, lehetőség van az ügyfelek szegmentálására, a célirányos, akár személyre szabott remarketingre

Mire lehet használni? - szinte bármire:

  • termékek, szolgáltatások bemutatása, kínálása (pl.: szálloda, sportcentrum, étterem, webshop, egészségügy, rendezvények, stb.)
  • informálódás, tudásbázis biztosítása - a szolgáltatáson túl egyéb érdekességeket is bemutathat a chatbot (pl: szálloda környéke, étterem különlegességei)
  • ügyfélszolgálat: betanított kérdés-felelek struktúra alapján; az ügyfélszolgálati jellegű kérdések 80 százaléka tipizálható
  • lehetőség van rendelést, foglalást leadni a boton keresztül, így egyszerűbbé téve a vásárlást (mennyivel egyszerűbb chatben szállást foglalni, mint weboldalon?!)
  • tájékoztató és promóciós anyagok küldése, listaépítés, vevőszegmentálás 
  • felmérések készítése: rövid kérdések, egyszerűen gombokkal való visszajelzés, ezt sok ember tölti ki a chatboton, így könnyen nagyszámú felhasználói visszajelzést lehet kapni
  • piactól függően akár többnyelvű is lehet, így még több embert lehet megszólítani

Bot típusok funkcionálisan csoportosítva:

  • ismertető, ismeretterjesztő bot (múzeum, étterem, fürdő, rendezvény- itt a cél az információ biztosítása)
  • termék/szolgáltatás eladása (étterem esetén étlap asztalfoglalás, szálláshely esetén szobafoglalás, webáruháznál a webshop megjelenítése)
  • ügyfélszolgálatot kiváltó bot (tipizálható, gyakori kérdésekre tud válaszolni) 

Persze, a funkciókat egybe is lehet vonni, adott esetben egy szállodának a szobafoglaláson és szállás ismertetésén kívül lehet gyakori kérdések opciója is beépítve. 


A Chatfuel szoftverben megépítve:

  • egynyelvű chatbot 
  • többnyelvű chatbot
  • egyedi fejlesztés